Het was wel even wennen, van de drukte van de terminal, naar een rustige omgeving op kantoor

Voordat Saskia begon op het Roosterbureau was ze eerst werkzaam als Sales Assistent. Ze vertelt hoe ze de klanten en het werken op Schiphol wel mist, maar het leuk vindt om nu in een ander vakgebied werkzaam te zijn: ‘’ik heb me altijd gericht op klanten en verkopen en nu kon ik mij richten op een andere doelgroep, namelijk mijn directe collega’s. Ik vind het super leuk om ze hierin te ondersteunen’’.

In 2004 is Saskia begonnen bij Nuance. Dit is een bedrijf wat zich richt op chocola. Nuance is een aantal jaren later overgenomen door SAR, waardoor Saskia direct bij SAR in dienst kwam. Daarna opende SAR de premium winkels, waar SAR alleen chocola verkocht van hoge kwaliteit. Saskia heeft daarna 18 jaar gewerkt als Sales Assistent. Zij heeft dit werk met veel plezier gedaan. Ze werkte voornamelijk in een winkel op de E-Pier. Zij verteld hoe dit voelde als haar eigen winkeltje. Ze was dagelijks in contact met klanten om de beste producten te verkopen met een hoge servicegerichtheid.

“Geen enkele dag op Schiphol was hetzelfde, elke dag kwam je in contact met verschillende nationaliteiten. Eigenlijk kreeg je de hele wereld op bezoek in de winkels”.

In 2022 werd Saskia benaderd door de managers om store coördinator te worden. Saskia moest hier even over nadenken en ging helpen op de banenmarkt. Hier raakte ze in gesprek met Martine (onze Head of Operations). Tijdens dit gesprek werd aan haar gevraagd of ze 2 dagen per week wilde helpen op het Roosterbureau. ‘’Dit leek mij een mooie combinatie en een leuke uitdaging’’ zegt Saskia.

Toen Saskia op het Roosterbureau begon, ging een wereld voor haar open!

Ze vertelt hoe ze de klanten en het werken op Schiphol wel mist, maar het leuk vind om nu in een ander vakgebied werkzaam te zijn: ‘’ik heb me altijd gericht op klanten en verkopen en nu kon ik mij richten op een andere doelgroep, namelijk mijn directe collega’s. ik vond het super leuk om hierin te ondersteunen’’. De overige dagen werkte Saskia als Store Coördinator.

Het Roosterbureau overtroef alles, verteld Saskia. Saskia ontmoette vervolgens de nieuwe HR manager en dat klikte direct. Saskia gaf bij haar aan hoe erg ze het hier naar haar zin had en graag zou willen blijven. Voor SAR was dit een schot in de roos. Hierna is Saskia volledig overgegaan naar het Roosterbureau.

‘’Ik kreeg heel veel nieuwe uitdagingen, leerde nieuwe dingen en groeide als persoon’’.

Saskia houdt zich nu dagelijks bezig met de bezetting in de winkels. Ze maakt roosters, belt met collega’s, is in contact met managers en ondersteunt HR waar nodig. Ze schakelt tussen alle partijen om zo een zo goed mogelijke bezetting en rooster neer te zetten: “het leukste aan dit werk vind ik het puzzelen en mijzelf te blijven ontwikkelen binnen het roostersysteem ORTEC”. Dit is niet het enige: “verder zijn er nog administratieve taken, vergaderingen en ben ik veel bezig met de commerciële planning”.

Saskia blijft ook zeker niet stil zitten! Naast alle taken blijft ze zich ook doorontwikkelen door meerdere cursussen te volgen en heeft ze inmiddels meerdere certificaten behaald voor het roostersysteem ORTEC: “Ik had nooit gedacht dat ik binnen 1 jaar zóveel zou leren. Ik hoop mijzelf nog meer te kunnen ontwikkelen en kijk uit naar de toekomst. SAR is een groot deel van mijn leven en ik ben heel dankbaar voor alles wat ik heb mogen bereiken binnen dit bedrijf”.